Tlf./SMS 25502022
Priser
Tilskud, henvisning og forsikring
Hos Odense Fys får du tilskud fra Sygeforsikringen Danmark, såfremt du er medlem af denne.
Du vil få samme tilskud, uanset hvilken gruppe du er i.
Har du fået en henvisning til fysioterapi af din læge? Og er det derfor vigtigst for dig at få det så billigt som muligt uanset kvaliteten af behandlingen? Så skal du ikke bestille tid hos Odense Fys. Du skal bestille tid hos Odense Fys, hvis du vil have den bedste behandling, undgå at spilde dine penge på en masse øvelser, du aldrig får lavet, eller hvis du ikke gider lange ventelister.
Hos os får du hurtigt en tid hos en dygtig og erfaren terapeut. Vi hører ofte, at det lidt vi koster ekstra, er en god investering. For selv om vi tager kr. 90,- mere end en sygesikringsklinik for 30 minutters behandling, oplever vi ofte, at man kan nøjes med færre behandlinger. Den samlede regning bliver dermed mindre, og man bliver hurtigere rask.
Vil du læse mere om henvisninger og overenskomst med sygesikringen, kan du klikke her.
Har du en sundhedsforsikring, kan denne i langt de fleste tilfælde benyttes til behandling hos os.
Afhængig af din police, kan du få hele behandlingen dækket eller der kan være en egenbetaling ud over hvad forsikringen dækker. Spørg din forsikring, om du må vælge frit og evt. selv betale differencen.










Priser pr. 1. april 2022
Du kan læse mere om hver enkelt behandling her
Behandlinger
Gratis osteopatisk screening
Er du i tvivl om osteopati er noget for dig? Ved en screening bliver du undersøgt og vi finder sammen ud af, om du kan klare dig med fysioterapi, eller om du ville have mere gavn af den osteopatiske vinkel på kroppen.
Vælger du at denne undersøgelse også skal indeholde behandling, betales for fysioterapi med osteopatisk fokus.
Fysioterapi
Normalbehandling
Til en normalbehandling afsættes op til 45 minutter. Her gøres status på hvordan du har reageret på 1. konsutation, og behandlingen planlægges i forhold til din reaktion. Som ved 1. konsultation afsluttes behandlingen med journalskrivning.
Lagen eller håndklæde er inkluderet i prisen.
Laserbehandling
Er din problemstilling af en karakter, så du kun har brug for laser, kan du bestille en laserbehandling. Denne behandling er af 15 minutters varighed og inkluderer lasertillæg. Dog kræves en første konsultation for at vurdere, om det er netop denne behandlingsform, du har brug for.
Lagen eller håndklæde er inkluderet i prisen.
Du kan læse mere om laser her.
Fysioterapi med osteopatisk fokus
Har du brug for den osteopatiske vinkel på din behandling, vil du få behandling af vores fysioterapeut og osteopat D.O. stud. Karen Louise. Der er afsat 45 minutter til undersøgelse, behandling og journalskrivning. Læs mere om osteopati her.
Du behøver ikke medbringe lagen eller håndklæde. Det er inkluderet i prisen.
Massage
Hos Odense Fys tilbyder vi massage udført af autoriserede fysioterapeuter og fysioterapeut studerende. Vi har valgt ikke at bruge massører, for at du får den optimale behandling. Vi vil nemlig være sikre på, at vi får fanget en eventuel underliggende problemstilling. Disse kan nemlig ofte medføre spændinger og dermed behovet for massage.
Men har du bestilt tid til massage, vil det netop være massagen og det afstressende element, der vil være i højsæde.
Fysioterapi
1. konsultation
Til 1. konsultation er der afsat op til 45 minutter til dig. Din sygehistorie gennemgås, du bliver undersøgt og behandlet. Har du brug for øvelser, bliver du instrueret i disse. Ny tid aftales og konsultationen afsluttes med journalskrivning.
Du behøver ikke medbringe lagen eller håndklæde. Det er inkluderet i prisen.
Akupunktur
Akupunktur tilbydes som som et supplement til den almindelige behandling. Der kommer derfor et tillæg for nålene, hvis vi i fællesskab kommer frem til, at det er denne form for behandling du skal have.
Lagen eller håndklæde er inkluderet i prisen.
Du kan læse mere om akupunktur her.
Sygesikringen og overenskomst
Et kvalitetsstempel ikke at have overenskomst? Hvordan det?
Vi får ofte spørgsmålet, hvorfor vi ikke har overenskomst med sygesikringen. Den simple årsag er, at det KAN vi ikke. Ikke fordi vi ikke har nok erfaring, er gode nok eller ikke er autoriserede. For det er vi.
Men fordi vi i Danmark har et forældet system, der ikke tager hensyn til borgerens frie valg og befolkningens behovet for fysioterapi.
I 1980'erne ville man fra offentlig side gerne have mere styr på udgifterne til fysioterapi. Derfor indførtes ydernummersystemet, hvor de daværende etablerede klinikker fik overenskomst med sygesikringen. Man fik som fysioterapeut i privat praksis et ydernummer ganske kvit og frit. Dette system giver fysioterapeuter lov til at søge penge fra regionen, hvilket derved reducerer udgiften for patienten.
Desværre er tiden løbet fra systemet og der er ikke blevet uddelt ydernumre til nye klinikker de sidste rigtig mange år. Det betyder at nyere klinikker, ikke har mulighed for at få tildelt et ydernummer. Den eneste måde man som ny klinik kan erhverve et ydernummer på, er ved at købe et af de, der fik dem gratis uddelt i sin tid. Og dette til priser, som de færreste kan være med på...
Men det er ikke nødvendigvis skidt!
Vi mener faktisk, at det er et kvalitetsstempel, ikke at have overenskomst. Der er nemlig en grund til, at folk vælger at komme hos os og betale lidt mere for deres behandling end andre steder. Fordi man simpelthen får en bedre kundeservice og behandling. Når patienterne ikke ankommer på samlebånd, er vores motivation nemlig meget højere, for at du skal have den suverænt bedste oplevelse.
Desuden betyder det manglende ydernummer, at vi ikke er underlagt de restriktioner, sygesikringen lægger på fysioterapeuter. Vurderer vi, at en behandling er mere effektiv, hvis den varer længere end normalt, gør vi den bare længere. Hvis vi vurderer at det er en god idé, at tilse dig igen senere på dagen, gør vi bare det. Og fordi alt for mange går højere op i pris end i kvalitet, har vi sjældent lange ventelister.
Så det at vi ikke har overenskomst med sygesikringen gør, at du får behandling, når du har brug for det, højere kvalitet i behandlingen og en bedre kundeservice.
Og det synes vi faktisk slet ikke er så dårligt!